New York Times – აქვეყნებს მასალას სათაურით “როგორ აღწევს დასავლური საქონელი რუსეთში: სატვირთო მანქანების გრძელი რიგი საქართველოს გავლით”
მასალის მიხედვით, იმ პროდუქციას, რომელიც ახლა რუსეთს ძალიან სჭირდება, იღებს კავკასიის მთების გავლით საქართველოდან.
მედია აქვეყნებს ფოტოსაც და წერს რომ ყაზბეგის საგუშაგოზე, რუსეთის საზღვართან, ყოველ დღე, სატვირთო მანქანების ქარავანი გადაჭიმულია და ქარავნის სიგრძე ყოველ დღე იზრდება – მანქანის ნაწილები, სამრეწველო მასალები, ქიმიკატები, თუნდაც ჩაის პაკეტები – მედიის ცნობით, ქარავანი გზას იღებს თურქეთიდან და მთავრდება რუსეთის ქალაქებში.
მედია წერს, რომ საქართველო, რომელსაც თავადაც გამოცდილი აქვს მტკივნეული ომი რუსეთთან, რუსეთ-უკრაინის ომის დროს, რუსეთისთვის, რომელსაც არაერთი სავაჭრო ხელშეკრულება შეუწყვიტა დასავლეთმა, ლოგისტიკური არხად ჩამოყალიბდა.
New York Times წერს, რომ ისინი ესაუბრნენ 48 წლის ქართველს, მურმან ნაკაშიძეს, რომელიც ფლობს მცირე სტრანასპორტო კომპანიას ოთხი სატვიტრთო მანქანით და ტვირთი თურქეთიდან გადააქვს რუსეთსი, დაწყებული ელექტროტენიკიდან, დამთავრებული სამშენებლო მასალებით. მასალის მიხედვით, მურმან ნაკაშიძე მათთან ამბობს, რომ მის ტელეფონზე ზარები არ წყდება და მეტი და მეტი ადამიანი სთხოვს ტვირთის გადატანას რუსეთში და მეტ და მეტ საფასურს სთავაზობენ – “ეს კარგია ჩვენი ეკონომიკისთვის, მაგრამ ცუდია სც
ვაჭრობის ზრდა მოულოდნელ სიკეთეს ნიშნავდა სატვირთო მანქანების მძღოლებისთვის, როგორიცაა მურმან ნაკაშიძე, 48 წლის ქართველი, რომელიც ფლობს მცირე სატრანსპორტო კომპანიას ოთხი სატვირთო მანქანით, რომლებიც ტვირთი გადაჰყავს თურქეთიდან რუსეთში – ყველაფერი ელექტრონიკიდან სამშენებლო მასალამდე. მას შემდეგ, რაც ბევრმა ევროპულმა კომპანიამ შეწყვიტა ვაჭრობა მოსკოვთან, ომის პროტესტის ნიშნად ან დასავლური სანქციების დაცვით, მისი ბიზნესი აყვავდა.
ახლა მისი მობილური ტელეფონი დაუნდობლად ისმის თხოვნით, რომ ტვირთი გადაიტანოს რუსეთში, საფასურისთვის, რომელიც სულ უფრო იზრდება. „ბევრისთვის ომი იყო, მაგრამ სხვები იღებენ მოგებას“, – ამბობს ბ-ნი ნაკაშიძე. ”ეს კარგია ჩვენთვის, ეკონომიკისთვის, მაგრამ ცუდია სხვებისთვის.”
საქართველოს გავლით უსწრაფესი სახმელეთო მარშრუტია თურქეთამდე, რომელიც გახდა რუსეთის ერთ-ერთი მთავარი სავაჭრო კავშირი დასავლეთთან. TBC Capital-ის მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, 2022 წლის პირველი ექვსი თვის განმავლობაში, თურქეთსა და რუსეთს შორის ტვირთების ტრანზიტი სამჯერ გაიზარდა და მისი დიდი ნაწილი საქართველოს გზებზე მოძრაობდა.
საქართველოს მთავრობამ დაჟინებით ამბობდა, რომ იგი მკაცრად აღასრულებს დასავლეთის სანქციებს, მაგრამ პარლამენტში მმართველი პარტიის ოპონენტები ამბობენ, რომ საქონელი და ფული ძირითადად შეუფერხებლად მიედინება.
საქართველოს შემთხვევა ხაზს უსვამს იმას, თუ როგორ მისცეს მესამე ქვეყნებმა სანქცირებულ ქვეყნებს საშუალება, გვერდი აუარონ სავაჭრო შეზღუდვებს, თქვა მარია შაგინამ, სტრატეგიული კვლევების საერთაშორისო ინსტიტუტის უფროსმა მკვლევარმა.
„საქართველო ახორციელებს დამაბალანსებელ აქტს მის ოფიციალურ პროდასავლურ ორიენტაციასა და რუსეთზე ეკონომიკურ დამოკიდებულებას შორის“, – თქვა ქალბატონმა შაგინამ სატელეფონო ინტერვიუში.
ქართული მარშრუტი დაეხმარა რუსეთს ევროპული ნაწილებისა და ქარხნების ნედლეულის პრობლემური დეფიციტის გადაჭრაში, მთავარი პრობლემა იყო სამრეწველო ტვირთი, თქვა ივან ფედიაკოვმა, რომელიც მართავს InfoLine-ს, რუსული ბაზრის საკონსულტაციო კომპანიას.
“მაგალითად, რუსეთი აწარმოებს ბევრ ჩაის, მაგრამ შემოაქვს ფილტრის ქაღალდი, რომელიც გამოიყენება ჩაის პაკეტებში. აპრილში ევროკავშირმა აკრძალა ამ ქაღალდის ექსპორტი რუსეთში, რის გამოც რუსული ქარხნები აიძულა ეძიათ ალტერნატივა ჩინეთიდან და თურქეთიდან. საქართველოს გავლით მარშრუტმა ხელი შეუწყო პროდუქციის რუსეთში შეტანას, თქვა ბ-ნმა ფედიაკოვმა.
მაისიდან რუსეთმა მიიღო 20 მილიარდ დოლარზე მეტი ღირებულების საქონელი, ეგრეთ წოდებული პარალელური იმპორტის მეშვეობით – როდესაც რაღაც შემოაქვთ ქვეყანაში სასაქონლო ნიშნის მფლობელი კომპანიის თანხმობის გარეშე, – განაცხადა რუსეთის საბაჟოს ხელმძღვანელმა ინტერვიუში. სახელმწიფო ტელევიზიასთან.
საქართველოს გადამზიდველთა ასოციაციის ხელმძღვანელმა ალექსანდრე დავითიძემ განაცხადა, რომ მისი ჯგუფის წევრები რუსეთისთვის ემბარგო დაწესებულ ტვირთს არ განიხილავენ, მაგრამ შესაძლოა ამის სურვილი მცირე კომპანიებმა გამოიჩინონ. დავითაძის თქმით, ომის დაწყებიდან მალევე დაიწყო ელექტრონულ ფოსტაზე წერილების მიღება რუსული კომპანიებისგან და კერძო პირებისგან, რომლებიც დახმარებას ითხოვდნენ რუსეთში სხვადასხვა საქონლის მიწოდებაში, თუმცა, ამ ბოლოს მსგავს წერილებს აღარ იღებს, რაც შესაძლოა იმას ნიშნავდეს, რომ მათ ან იპოვეს კომპანიები, ან დააარსეს საკუთარი.”
კომენტარები