იაპონური კულტურისა და სამზარეულოსადმიგამორჩეული ინტერესი საქართველოშიოცდამეერთე საუკუნესთან ერთად დაიწყო. ამინტერესს, უპირველეს ყოვლისა, ახალი თაობაიჩენს. ახალგაზრდებში ანიმეს სიყვარული, როგორც წესი, ზოგადად იაპონური რეალიების და, მათ შორის, სამზარეულოსადმი ინტერესსგანაპირობებს. იაპონურ სამზარეულოსსაქართველოში მოყვარულები არ აკლია, ამიტომყველა სიახლე – კვების ახალი ობიექტის გახსნა თუტრადიციულ მენიუში მანამდე უცნობი კერძისდამატება – მომხმარებლის ინტერესს ყოველთვისიწვევს.
ამ მხრივ გამონაკლისი არც რამდენიმე თვის წინგახსნილი კაფე „ფუმფულა“ აღმოჩნდა – პირველიადგილი თბილისში, სადაც იაპონური ფანქეიქები(და არა მხოლოდ) მზადდება. იაპონური ფანქეიქიის დესერტია, რომელმაც გამორჩეული გემოს დაშესახედაობის წყალობით ძალიან სწრაფადმოიპოვა პოპულარობა მთელ მსოფლიოში. კლასიკურისაგან იაპონურ ფანქეიქებს გამოარჩევსმოცულობა, ჰაეროვნება და სუფლეს მსგავსისტრუქტურა. ეს ეფექტი საგანგებო ტექნოლოგიისწყალობით მიიღწევა. ინგრედიენტებიტრადიციულია – კვერცხი, შაქარი, რძე და ფქვილი, მაგრამ კლასიკური ფანქეიქისაგან განსხვავებით, იაპონური ვერსია გაცილებით ჯანსაღია – აქფქვილის და შაქრის მინიმალური რაოდენობააგამოყენებული. ეს, საგემოვნო და სტრუქტურულთავისებურებებთან ერთად, კიდევ ერთიმახასიათებელია, რაც იაპონური ფანქეიქებისსაყოველთაო პოპულარობას განაპირობებს.
ბრენდ „ფუმფულას“ დამფუძნებლებმა – დავითჯანელიძემ, თემურ გეგელიამ და არსენი იუდინმა – მსგავსი კაფეს გახსნა რვა თვის წინ გადაწყვიტეს. დავით ჯანელიძის თქმით, გადაწყვეტილება მასშემდეგ მიიღეს, რაც შენიშნეს, როგორიპოპულარულია იაპონური ფანქეიქები იტალიასა დათურქეთში:
„გვინდოდა, კვების ქართულ ბაზარზე რაღაცნამდვილად ახალი შემოგვეტანა და იაპონურფანქეიქებზეც ამიტომ შევჩერდით. პირველიობიექტის გახსნისთანავე სოცმედიაში ძალიანგავაქტიურდით და ხალხმაც მაშინვე აიტაცა ჩვენიდესერტები – ძირითადად, მოკლე ვიდეოებადდებდნენ, რადგან ეს ფანქეიქები, გარდა იმისა, რომგემრიელია, ვიზუალურადაც ძალიან ლამაზია. მასშემდეგ, რაც მივხვდით, რომ იდეამ გაამართლა, უკვე ბიზნესის გაზრდაზე დავიწყეთ ფიქრი. ამაშიძალიან დაგვეხმარა თიბისი ბანკი. თიბისისტარტაპერის პროგრამაში მივიღეთ მონაწილეობადა ახალი ფილიალის გახსნისთვის სესხი იოლადავიღეთ“.
„ფუმფულას“ ახალი ფილიალი ვაკეში, აბაშიძის 81-ში გაიხსნა. პირველი, ორბელიანზე მდებარეობექტისაგან განსხვავებით, რომელიც სულ 15 კვ. მ.-ს იკავებდა, ვაკის ფილიალი 90 კვ. მ.-ზეაგანთავსებული. აქ კონცეფციაც განსხვავებულია.
„აბაშიძის ფილიალში დავამატეთ იაპონურიჩიზქეიქი – უგემრიელესი, ჰაეროვანი დესერტი. ასევე დავამატეთ იაპონური კერძები – ჯიოზა, ტემპურა და სხვ. აქ გვაქვს საუზმის ტიპისფანქეიქებიც – ბენედიქტის ტიპის, კვერცხით, ასევე– ლორით და კვერცხით. ხშირად იაპონელებიცგვსტუმრობენ ხოლმე და, ალბათ ტრაბახად არჩამეთვლება თუ ვიტყვი, რომ ძალიან მოსწონთჩვენი კაფე. მიზეზი ისაა, რომ კლასიკური იაპონურიფანქეიქი ასეთი მრავალფეროვანი სოუსებით არგამოირჩევა“.
კაფეში ყველაზე პოპულარულია ფანქეიქიშოკოლადით და ბანანით, თუმცა ჟოლოს, მარწყვის, მანდარინის, კარამელის, ტირამისუს და სხვასოუსებიანი ფანქეიქების დაგემოვნებაცშეგიძლიათ – არჩევანი მართლაცმრავალფეროვანია.
„ფუმფულა“ უბრალოდ კვების ობიექტი არაა, ესერთიანი, კარგად მოფიქრებული კონცეფციაა. მასზე წარმოდგენის შექმნა ბრენდის ლოგოთიიწყება, რომელზეც ფერხორციანი, აშკარადრაღაცით ძალიან კმაყოფილი იაპონური კატააგამოსახული.
„ბრენდის პოზიციონირება ერთმნიშვნელოვნადმეგობრულია – ვზრუნავთ, რომ „ფუმფულა“ დაჩვენი ფანქეიქები მხოლოდ პოზიტიურ ემოციებსიწვევდეს, როგორც ზრდასრული და პატარასტუმრების, ასევე თანამშრომლების. პერსონალთანდამოკიდებულება საკმაოდ ლიბერალური გვაქვს. დისციპლინა მნიშვნელოვანია, მაგრამ სიმკაცრე დატოქსიკური გარემო – სრულიად მიუღებელი. ჩვენგვყავს როგორც გამოცდილი თანამშრომლები – მაგალითად, ჩვენი შეფი დიმიტრი კიტრიაშვილი – ასევე კადრები, რომლებსაც აყვანისასგამოცდილება არ აქვთ და ჩვენ ვასწავლით. ხშირად ვასაქმებთ სტუდენტებს. სხვათა შორის, „თიბისი ახალგაზრდობასთან“ თანამშრომლობით, სტუდენტური ბარათის მფლობელებისთვის 20%-იანი ფასდაკლება გვაქვს. რაც შეეხება, ზოგადად, საფასო პოლიტიკას, ვცდილობთ, შეძლებისდაგვარად დაბალი ფასები გვქონდეს, თანამშრომლების ანაზღაურება კი, თამამადშემიძლია ვთქვა, ქართული ბაზრისგათვალისწინებით, საკმაოდ კარგია. ეს ჩვენთვისძალიან მნიშვნელოვანია და ბრენდისგანგამოწვეული ზოგადი კმაყოფილებისა დაპოზიტივის ნაწილია“.
კომენტარები